مقالات

تولید محتوا حرفه ای و اهمیت آن

با خواندن این متن اهمیت تولید محتوا و همچنین کاربردهای آن را متوجه خواهید شد. و قطعا به این بخش از فعالیت خود اهمیت دو چندان خواهید داد. در ابتدا اهمیت تولید محتوا را از زبان ثروتمندترین فرد جهان بیان می کنیم.

Content is king (تولید محتوا پادشاه است)

بیل گیتس

حال اگر شما یک کسب و کار دارید و می خواهید آنرا در دنیای دیجیتال مطرح کنید، چاره ای جز اینکه به دنیای تولید محتوا وارد شوید ندارید. چرا که تولید محتوا هم باعث افزایش بازدید از سایت شما می‌شود و هم باعث مشارکت اجتماعی.

البته تولید محتوا در عین سادگی پیچیدگی های خاص خود را دارد. تولید محتوا اگر به صورت ساده و روان باشد و در آن از مطالب جدید و به روز استفاده شود، برای هر کسب و کاری حیاتی خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌ها وقت و منابع خود را به تولید محتوا اختصاص نمی‌دهند که در این صورت هدف شرکت را فقط به سمت بازاریابی سوق می‌دهند که در دنیای امروز خیلی مورد پسند نیست.

زیرا تولید محتوای جذاب و مفید می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به بحث و توضیح در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

تولید محتوا مهمترین عامل جذب اعتماد مشتری

تا زمانی که شما نتوانید در یک زمینه محتوا تولید می‌کنید و آن را در وبسایت‌تان قرار می‌دهید، نمی توانید خود را به عنوان یک متخصص در آن زمینه معرفی مطرح کنید.

مخصوصا اگر مطلب شما یک مطلب مفید و جذاب باشد، خواننده به شما احساس اعتماد بیشتری پیدا می‌کند و از این پس شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه می‌شناسد.

گذشته از این موضوع، در دنیای پر از شرکت های جور واجور، چطور انتظار دارید وقتی یک شخص یا سازمانی می‌خواهد با شما مشارکت کند یا در پروژه‌ای سرمایه گذاری کند، بدون اینکه به تخصص شما باور داشته باشد، به شما و مجموعه تان اعتماد کند؟

وقتی شما در بخش دیجیتال کسب و کارتان به صورت متناوب مطالب مفید و سازنده تولید کنید، این اطمینان را به مخاطب می‌دهید که شما اطلاعات لازم و تخصصی در زمینه مورد نظر دارید و در نتیجه او می‌تواند به شما اعتماد کند.

تولید محتوا و کمک به بهبود سئو

راهکار اصلی برای تولید محتوا مبتنی بر سئو استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. البته بگذارید جمله مان را به این شکل کامل تر کنیم.

کلمات کلیدی مناسب و در مکان منسب. در واقع گوگل کلمات کلیدی پرتکرار و بی هدف شما را شناسایی می کند و از آن به عنوان یک پاراکتر منفی و در راستای کاهش رتبه سئو شما استفاده می کند.

موتور‌های جستجوی گوگل همواره به دنبال سایت‌هایی هستند که مطالب با کیفیت بالا تولید می کنند و کلمه کلیدی مناسب استفاده می‌کنند.

با این همه تولید محتوا یک عنصر کلیدی برای سئو سایت شما به شمار می‌رود و راه خوبی برای ارتقا رتبه سایت شماست.

 اگر کلمه کلیدی که استفاده می‌کنید، در برچسب‌ها، سر صفحه، تیتر مطلب و محتوای مطلب استفاده شده باشد، می‌تواند باعث افزایش بازدید از سایت شما شود.

افزایش تعداد مخاطبان شما

تعدادی از مخاطبان شما به عنوان مخاطبان وفادار شناخته می‌شوند. این افراد با فعالیت شما کاملا آشنا هستند و که سایت شما را هر چند وقت یک بار چک می‌کنند و منتظرند تا شما مطلب جدیدی بارگذاری کنید.

اما شما زمانی در فعالیت خود موفق هستید که هر روز به تعداد مخاطبان وفادارتان بیفزاید. دسته‌ای از مخاطبان هستند که برای بار اول از سایت شما دیدن می‌کنند و اگر مطالب وبسایت شما جذاب باشد، از این پس به مخاطب وفادار شما تبدیل می‌شوند و هم احتمال دارد شما را به افراد دیگر معرفی کنند.

مکمل بازاریابی

اهمیت تولید محتوا در یکی دیگر از فرایند‌های کسب و کار نمود پیدا می‌کند و آن هم بازاریابی است. تولید محتوا می‌تواند مکملی برای استراتژی بازاریابی شما باشد تا با آن به راحتی کمپین‌های خود را برگزار کنید و به گسترش روابط میان شرکت و مخاطبان‌تان بپردازید و سهم شما را از بازار و درآمد شما را افزایش می‌دهد.

 تولید محتوا می‌تواند مکملی برای استراتژی بازاریابی شما باشد تا با آن به راحتی کمپین‌های خود را برگزار کنید و به گسترش روابط میان شرکت و مخاطبان‌تان بپردازید

اهمیت تولید محتوا در روابط عمومی

تولید محتوا اساس کار یک روابط عمومی است. به عبارت دیگر، روابط عمومی ها کاری مهمتر و اساسی تر از تولید محتوا ندارند، اما باید دید که مقصود از تولید محتوا چیست و دارای چه ابعادی است.

محتوا، تنها یک متن نوشتاری نیست، یا مجموعه ای از تصاویر و فیلم ها و تبلیغات گوناگون. اینها همه بخشی از محتوا هستند.

استفاده مجدد از محتوا

اهمیت تولید محتوا فقط در انتشار آن و خوانده شدن توسط مخاطبان خلاصه نمی‌شود بلکه اگر شما یک مطلب خوب و معتبر منتشر کنید، می‌تواند بعدا به عنوان یک منبع در کتاب یا مقاله از آن استفاده کرد.

یا می‌توان آن را به شکل اینفوگرافیک در معرض دید قرار داد یا از آن عکس‌های جالب تهیه کرد و به عنوان یک منبع معتبر در اختیار متخصصین یک حرفه قرار داد.

محتوای تولید شده توسط شده می‌تواند به واسطه‌ی یک سایت معتبر بازنشر داده شود و خیلی بیشتر از چیزی که در سایت شما قرار داده شده، دیده شود و در این صورت نه تنها محتوای شما، بلکه نام تجاری شما هم دیده می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی

اگر شما آن دسته از افرادی هستید که داخل شبکه های اجتماعی مطلب‌تان را قرار داده اید، به اهمیت تولید محتوا پی برده اید چون تولید محتوا در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند تا شما در مقیاس بزرگ‌تری مطلب‌تان را به نمایش بگذارید.

به اشتراک گذاری محتوای‌تان در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود کاربران راحت‌تر نظرشان را در مورد مطالب‌تان بیان کنند و به الطبع ترافیک وبسایت شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

گرفتن اطلاعات از مشتری

می توانید در پایان محتوایی که تولید کرده اید، مطالب دیگری قرار دهید که به واسطه آن‌ها از مشتری‌تان اطلاعاتی را بگیرید که نیاز دارید. مثلا می‌توانید ایمیل آن‌ها را دریافت کنید و مقاله‌هایی که در سایت‌تان منتشر می‌کنید را به آن‌ها اعلام کنید.

یا می‌توانید شماره تماس آن‌ها را دریافت کنید تا آن‌ها را متوجه زمان تخفیف خوردن محصولات‌تان کنید یا حتی می‌توانید با دریافت یک ایمیل از آن ها، لینک دانلود مقالاتی را که منتشر کرده اید برای‌شان بفرستید.

با این کار بار دیگر اهمیت تولید محتوا را خواهید دید چون ترافیک وبسایت شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

 

افزایش مشارکت اجتماعی

بهتر است در پایان مقالاتی که منتشر کرده اید، نظر مخاطب را بخواهید. با این کار ذهن او را درگیر مطلب می‌کنید و مشارکت اجتماعی او را افزایش می‌دهید.

این کار دو فایده دارد: هم باعث می‌شود مخاطب مدت زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند و به رتبه سایت شما کمک کند و هم کمک می‌کند تا شما نظر مخاطبین را در مورد مطلب بدانید و بر اساس نظرات آن‌ها در مورد محتوا‌هایی که می‌خواهید در آینده تولید کنید؛ تصمیم بگیرید.

از مطالب بالا متوجه می‌شویم که پس از گذشت مدت زمانی از تولید محتوا و انتشار آن، اهمیت تولید محتوا بر ما روشن می‌شود و تغییرات زیادی را در بهبود رتبه سایت‌ مشاهده کنیم پس نباید از آن غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *